INFOTEKA.BG – Новините, които трябва да знаеш

Всичко най-важно подбрано за теб – политика, икономика, образование, култура, здраве, технологии и много други от Бяла, Долни Чифлик, Варна

Срутване на 40 метра бетон в тунел „Ечемишка“ отложило отпушването на магистралата

40 метра бетон са се срутили при ремонта на тунел „Ечемишка“ на автомагистрала „Хемус“ през декември. Това е причината тунелът да не бъде пуснат в експлоатация в края на 2021 година, научи Bulgaria ON AIR от свои източници. Така движението по едно от най-натоварените трасета в страната ще остане затруднено още 4 месеца.

В началото на декември са рухнали десетки метри от тавана на затворената заради ремонт лява тръба на тунел „Ечемишка“. Информацията остава в тунела. Месец по-късно екип на Bulgaria ON AIR влезе в тръбата. Вижда се, че проблемът е в продължение на десетки метри. Това си личи от останалия бетон и желязо по стените, а на земята има тонове арматура

Вече няколко месеца цялото движение по „Хемус“ в района се извършва двупосочно само през завършената тръба на тунел „Ечемишка“ в посока Варна.

Задръстванията са километрични. Ремонтът на лявата тръба започна на 27 май, а крайният срок е септември 2021 г., става ясно от сайта на държавното дружество „Автомагистрали“. През октомври от АПИ заявяват пред „Капитал“, че крайният срок е удължен до края на 2021 г. Заради Ковид пандемията и забавени доставки.

Към днешна дата в тунела освен облицовка липсват и канавки, осветление и асфалт. А от МРРБ заявиха пред Bulgaria ON AIR, че на 2 декември между 19:30 и 20 ч. 40 метра от положения бетон, заедно с хидроизолацията и армировъчната стомана са се свлекли.

Свлеченият участък представлява защитна облицовка, трети пласт на новоположената хидроизолация. Това не е конструктивен елемент, не компрометира тунела и няма да забави изпълнението на дейностите в него. А заради свличането срокът отново е удължен – този път до 29 април 2022 г. Към момента се очаква от „Автомагистрали“ ЕАД да завършат проекта в посочения срок.

Според инж. Владимир Жиянски подобни инциденти не са изолиран случай по време на строителни работи.

„Основният проблем беше с геологията. Технологията им е добра, дясната тръба се направи, има някои дребни неща, но всичко е идеално“, коментира строителният инженер Владимир Жиянски.

За Bulgaria ON AIR участници в изграждането на тунела през 70-те години на миналия век заявиха, че в тръбите към София е положена хидроизолация и там течовете са малко вероятни. А до ремонтите се стигна, след като през 2017 година в същата тръба лампа се откъсна и уби жена.

0 0 votes
Article Rating

Публикувано на 11.01.2022 г. 13:07 ч.

Още по темата:

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x