INFOTEKA.BG – Новините, които трябва да знаеш

Всичко най-важно подбрано за теб – политика, икономика, образование, култура, здраве, технологии и много други от Бяла, Долни Чифлик, Варна

Ще има ли повече български стоки в магазините?

Темата коментират Теодор Дечев от АИКБ, Димитър Зоров, Бойко Синапов и Атанаска Бялкова.

Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) подкрепя идеята за повече български стоки в големите вериги магазини. Това заяви в предаването „Здравей, България“ Теодор Дечев от асоциацията.

„Това не е идея, която се е появила вчера. Това са въпроси, които се обсъждат от години. Тези мерки трябва да се прилагат и в мирно време, защото някои казват, че икономиката е като във военно време. Това са неща, които не могат да продължат само до края на извънредното положение. Мерките трябва да бъдат дългосрочни, а някои – почти вечни“, допълни Дечев.

По думите му някои от предлаганите мерки се прилагат и в други държави от години. Той допълни, че с предложението за повече български стоки в магазините може да се спекулира и да се твърди, че потиска пазарните механизми. „Тук не се иска забрана да се продават стоки от небългарски произход. Тук просто се иска определена гаранция за българските. Има цял отрасъл, който е пропуснат в постановлението – риба, аквакултури и т.н.“, каза още Дечев.

Според председателя на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров, ако един оператор иска да работи в определена държава, той трябва да се съобразява с нейното законодателство. „Млечният бранш, като никога, е повече от единен и поздравяват министър Танева за нейната позиция“, каза още Зоров. Той определи животновъдният бранш като „болен пациент, който е сложен на обдишване и ще умре, ако не му бъде оказана помощ до дни“.

Бойко Синапов от Обединени български животновъди обясни, че той и колегите му от бранша не са съгласни да предлагат стоките си по паркингите на магазините. „Може би сега е моментът да защитим българския производител. По този начин ще защитим и българския потребител“, категоричен бе Синапов.

„От 10 години ние искаме да има обособени щандове за българско производство по веригите. Всеки производител да излезе на пазара с неговото лого, а не в един кашон. За да знаят потребителите от кого точно да си купят“, заяви Атанаска Бялкова от Сдружението на оранжерийните производители.

Тя също е категорична, че големите търговски вериги трябва да започнат да пазаруват от всички български производители. 


Публикувано на 09.04.2020 г. 12:41 ч.

Източник: nova.bg

Още по темата: